28 de març del 2008

fragment 21 - Els misteris de l'amor, segons Joan M. Oliver

Actes que no em perd:
dijous 27 de març, 20h, Llibreria Quart Creixent, presentació del llibre d'en Joan Miquel Oliver: El recital-performance va durar mitja horeta i va ser prou entretingut. Primer va parlar en Bernat Puigtobella de l'editorial Empúries, ens va fer cinc cèntims de l'autor, amb frases com: 'en Joan Miquel amb la paraula transforma la quotidianitat, els objectes diaris, a qui se li hagués ocorregut mai fer poesia sobre un gelocatil?'...
Seguidament, el filòsof Martí Prats va llegir un fragment del llibre, per donar pas a en Joan Miquel amb una cançó inèdita i acompanyada de guitarra acústica, més lectura i una altra cançó inèdita; això va ser tot, breu i contundent, molt bé.
Anècdota personal: jo vaig arribar una estoneta abans de començar la presentació, per comprar llibres bàsicament, entre els quals dos exemplars del seu, un per a mi i l'altre per regalar; la llibretera el va cridar perquè els signàs, sense que jo li digués si els volia signats, ell era allà dalt, al balconet (si heu estat a la llibreria Quart Creixent ja sabeu on us dic), i va dir:
- 'ai, ara he de baixar? i jo que li dic: - 'home, no cal, ja te'ls pass per aquí, per la balconada...' Finalment va baixar i me'n va deixar constància a la dedicatòria:
'Per na Caterina, que he baixat de la trona amb molt de gust', hehehe, així és ell.
Llibre del tot recomanable, per llegir i rellegir.