21 de desembre del 2008

fragment 158 - diada de cultura popular, soparet i conseqüències



Ahir a Ses Voltes es va celebrar la Diada de Cultura Popular i Tradicional de Palma, amb programa matinal per a infants i d'horabaixa-vespre per a balladors.
Jo hi vaig ser cap al final de l'actuació del grup 'Es Revetlers' i durant tot el concert-ball dels 'Urbàlia Rurana', que ens vàren fer ballar sense parar.
Jo, que no sé ballar 'ball de bot', però que som una balladora inquieta (m'agrada molt), quan vaig veure ballar na Mariajo, l'animadora de ball dels 'Urbàlia Rurana', no me vaig poder estar de moure el cos, tot seguint les seves passes. Ens va fugir el fred de cop.
Molt bons i molt animats i animadors, com valencians que són.
Però el vespre no va acabar aquí; després de la seva actuació, anàrem a sopar amb els (i la) components del grup. Durant el sopar ja va anar creixent el bon rotllo i la bona conversa, ajudats pel vi, és clar; se'n feien creus de que s'organitzin ballades populars al carrer, en ple hivern. Imaginau-vos, aquí, a Mallorca, que durant tot l'hivern hi ha ballades arreu de l'illa i totes al carrer! Revoltades per foguerons, això sí. Seria inimaginable fer ballades populars a sales tancades, no?
Així que la gresca del sopar (boníssim, per cert) va continuar; després de passar per 'Es Pinzell' per mostrar-los l'únic lloc 'del rotllo' que tenim a Palma, a la cerveseria Lórien, on hi férem un parell d'horetes amb les consegüents rondes de pomada.
L'anècdota de la nit va ser a causa d' una cançó que sonava al bar i que semblaven els 'Uc' cantant 'jo tenc una enamorada'; les rialles varen venir soles quan, després de discutir entre uns quants si allò que sonava eren els Uc o no, o qui eren, un dels membres, que també havia format part de la discussió, diu: 'si som nosatros'!!!
Sí, sí, eren ells, els d'Urbàlia Rurana; i no estava preparat!!!
En Pep ens va mostrar el disc per acabar-ho de confirmar.
Això va comportar una nova ronda de pomada, convidada per en Pep, i la posterior cantada 'en viu' i entre tots, de la cançoneta esmentada.
Acabàrem ben arregladets i amb moltes rialles i convidades a festes d'aquí i d'allà.
Avui en pagam les conseqüències, almanco jo.