7 d’abril de 2008

fragment 27 - Les Illes i El canto del loco (Recuerdo de Mallorca)

Més de vuitanta-tres milions de pessetes (500 mil €) seran les destinades des de la Conselleria de Turisme (Francesc Buils i Huguet, UM, nacionalistes?) a la promoció de les Illes Balears i Pitiüses a través dels 60 concerts que 'El Canto del Loco' farà arreu de 'l'estat' amb previsió d'assistència d'unes 20 mil persones per concert, el que fa un total d'1,2 milions de persones que gaudiran d'un video promocional de les Illes, de 5 minuts de durada a través de la seva projecció en dues pantalles gegants, una a cada costat de l'escenari.
Cultura pròpia per donar i per vendre, com podeu veure.
Cultura vol dir identitat, i si ens hem de promocionar en l'àmbit turístic, ¿no convindria que els possibles turistes anassin interioritzant que a les Illes tenim una llengua i una cultura pròpies, diferents de les espanyoles, i acabar de desmitificar els 'faralaes', 'toritos' i capells 'cordovesos'? I si això no es promou des del Govern, qui ho farà? No han sabut trobar cap grup musical illenc a qui donar els 500 mil €? Que m'ho haguessin consultat a mi!!!
Recentment, Paco de Lucía ja va ser la imatge de les Illes a la World Travel Market; anteriorment, en un temps no massa llunyà, durant l'anterior govern del 'destructor i omnipotent PP', va ser Michael Douglas (més conegut com en Miquel de s'Estaca) l'encarregat d'anar a donar la cara a les fires turístiques internacionals, a canvi d'haver rebut una sucosa quantitat de diners com a conseqüència de la compra, per part del govern, del centre 'Costa Nord' del qual n'era el propietari. Voleu dir que els possibles nous turistes poden procedir del públic de 'El Canto del Loco'?